Η πολυαναμενόμενη παράσταση του Εθνικού Θεάτρου ανεβαίνει 12-13 Ιουλίου και συγκαταλέγεται στα κορυφαία καλλιτεχνικά γεγονότα του θέρους
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του φετινού προγράμματος στην Επίδαυρο βρίσκεται αναμφίβολα η μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος και τελευταίο έργο του Αισχύλου, «Ορέστεια».
Ο διεθνούς φήμης θεατράνθρωπος Θεόδωρος Τερζόπουλος υπόσχεται μια εμβληματική παράσταση διανοητικού και φιλοσοφικού βάθους, υπογράφοντας σκηνοθεσία, δραματουργική επεξεργασία, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς. Δημιουργός του πρωτοποριακού θεάτρου Αττις και συνδεμένος με το λεγόμενο σωματικό θέατρο παρουσίασε πρόσφατα το πολυσυζητημένο «Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο. Όπως εξηγεί ο ίδιος «Ο μύθος της Ορέστειας είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου, προκαλεί τον τρόμο, επειδή αποκαλύπτει το ατίθασο, το βίαιο. Πρόθεσή μας είναι η μελέτη του βάθους του μύθου της Ορέστειας και η αναζήτηση του απρόβλεπτου, του ασυνήθιστου, του παράδοξου».
Η συγκεκριμένη τρίπτυχη τραγωδία έχει ανέβει στην Επίδαυρο από το Εθνικό Θέατρο μόλις άλλες 5 φορές. Εστιάζει στο τραγικό βραχυκύκλωμα του Ορέστη που διαχέεται σε όλα τα πρόσωπα του δράματος και στον χορό μέσα από διαδοχικά στάδια: από την αποσταθεροποίηση στο αδιέξοδο, στην τρέλα. Την κατάσταση αυτή εκμεταλλεύεται η Αθηνά στο τρίτο μέρος για να θεσμοθετήσει τη δημοκρατία με τη βία.
Όπως ανέφερε ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στο Aθηνόραμα: «Στην παράσταση που θα δείτε στην Επίδαυρο το κλειδί είναι η ματιά του Φύλακα, τον οποίο ερμηνεύει ο Τάσος Δήμας. Καμένος από το λιοπύρι, από την υγρασία, άλλα βλέπει και άλλα σκέφτεται. Βλέπει την κατάρρευση των Μυκηνών και μαζί την κατάρρευση της μητριαρχίας και τη γέννηση της υποτιθέμενης δημοκρατίας. Ανατρέχω στα αρχέτυπα. Ο μύθος φτιάχνει μία από τις κολόνες της Αθήνας, τη Δημοκρατία, τον Άρειο Πάγο, τη Δικαιοσύνη. Με τη δημοκρατία γεννιέται και το ταξικό ζήτημα. Κάνω μια ανατροπή με τις Ερινύες. Οι χθόνιες θεές εξευμενίζονται, δέχονται τις συμβουλές, τις προσταγές της θεάς Αθηνάς και φεύγουν. Είναι σαν να πηγαίνουν στο Άουσβιτς…Η Ορέστεια είναι πολιτικό έργο, αλλά και βαθιά οντολογικό. Επιζητώ να εκτεθώ απόλυτα. Δηλαδή να εκθέσω το ανθρώπινο σώμα γυμνό ως πρόκληση. Θέλω να βάλω στο επίκεντρο τον ουμανισμό».
Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας)
*Στις 12 και 13 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Συμμετέχει πολυμελής χορός. Διάρκεια: 180 λεπτά. Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.
Αχαΐα: Με… γαλλική υπογραφή η μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση «Mare Terra» στο Λαμπίρι
Κλέλια Ανδριολάτου: Ποζάρει ως μοντέλο για τον μεγαλύτερο οίκο μόδας της Τουρκίας
Φέντερερ και Ναδάλ, συνοδοιπόροι στα 3000 μέτρα για τη νέα Louis Vuitton campaign
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr